آموزش طب

نسخه های غیراصولی در فضای مجازی

نسخه های غیراصولی در فضای مجازی

فضای مجازی عرصه ای برای کسب علم وتجربه است. اما این فضا می تواند باعث گمراهی گردد. دراین فضا شما با نسخه ها و مطالب گوناگونی مواجه می شوید که بر حسب نیازتان، وسوسه می شوید آن ها را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید یا نسخه نوشته شده را، اجرا کنید. اما دقت داشته باشید، بسیاری از مطالب به ظاهر بسیار علمی یا نسخه ها، نه تنها مفید نیستند بلکه گاهی می توانند بسیار مضر باشند.

به عنوان مثال: به یکی ازاین نسخه ها که درفضای مجازی منتشر شده است اشاره می کنیم و به مشکلات و نواقص و غیراصولی بودن این نسخه، اشاره ای کوتاه خواهیم داشت.

پودر چربی سوزی

  • تخم کرفس: ۳۰ گرم
  • سیاه دانه: ۲۰ گرم
  • زیره سیاه : ۱۰ گرم
  • پودرلیمو عمانی: ۳۰ گرم
  • تخم کتان: ۳۰ گرم
  • تخم شنبلیله: ۲۰ گرم
  • هله باد: ۱۰ گرم

«همه این مواد را آسیاب کرده و اندازه یک قاشق مرباخوری همراه با ماست، دوغ، آب ولرم (هرکدام که راحت تر هستید) درساعت های ۱۰ صبح و ۷ عصر به مدت ۴۰ روز استفاده کنید و ۱۰ روز به معده تان استراحت دهید و ۴۰ روز، دوره دوم را شروع می کنید. در ضمن درکنار این کار، یک ورزش کوتاهی هم انجام دهید…در طی دو دوره استفاده از این دستور، حدود ۲۰ کیلو کاهش وزن خواهید داشت. »

طب سنتی یا نوین

درخصوص دستور پودر چربی سوز ذکر شده در بالا، مطالبی را بررسی می کنیم تا خوانندگان این مطلب، بدانند هر نسخه ای که در فضای مجازی منتشر می گردد، قابلیت اجرایی ندارد و می تواند منجر به عوارض خاص شود.

  1. درطب اسلامی و سنتی، حتی نوشیدن آب نیز بر حسب نوع مزاج است و نمی شود یک غذا یا دارو را به عینه برای هر فردی تجویز کرد.
  2. چاقی ها، انواع مختلفی دارد که به طور کلی به چاقی های دموی و بلغمی، دسته بندی می شود. فرمول فوق برای افراد چاق دموی که بیشتر دارای عضله و گوشت و استخوان بندی قوی هستند و نه چربی و رطوبت زیاد می تواند فاجعه آمیز باشد و ضربات مهلکی به اعضای رییسه کبد، قلب و مغز وارد کند.
  3. با بالا بردن حرارت کبد، مزاج کبد در این افراد، عوض خواهدشد و سوخت و ساز، دچار اختلال می شود. قلب دچارحرارت غیرطبیعی گشته و بر حسب آن، ارواح بخاری بدن نیز تحلیل خواهد رفت. با بالا رفتن حرارت دو عضو رییسه فوق، حرارت مغز نیز افزایش و رطوبت آن کم می شود و دراصطلاح، فرد خشک مغز می شود و این خشک مغزی، باعث پرخاشگری، ضعف اعصاب،کم خوابی، بی حوصلگی و… و  در نهایت ایجاد مشکلات خانوادگی و درگیری با نزدیکان می گردد. همچنین در چاقی بلغمی، نیز بسته به اینکه ما با چه نوع بلغمی و درکدام نقاط بدن با آن مواجه هستیم تجویزات متفاوتی داریم.
  4. نکته دیگر اینکه در این نسخه به جای کوبیدن، آسیاب کردن آمده و اگر این نوع آسیاب برقی باشد، بسیاری از خواص این داروها، تحلیل خواهد رفت.
  5. دراین نسخه قید شده دارو و پودر فوق را به همراه دوغ و ماست مصرف نمایند و تجویز این داروها با ماست و دوغ باعث ازبین بردن قوا و کیفیت این دارو  خواهد شد. زیرا دوغ و ماست به علت سردی و تری زیاد، چاق کننده هستند درنتیجه باعث کاهش شدید اثرات دارو خواهد شد.
  6. دراین نسخه، ساعات مصرف دارو را برای همه ثابت فرض کرده و مختص به ساعات ۱۰ صبح و ۷ عصرنموده درحالی که بسته به نوع تغذیه و فواصل و… دارو، قبل،حین یا بعد از غذا باید تجویز گردد.
  7. کاهش وزن در هر چهل روز، حدود ۱۰ کیلو به هیچ وجه مورد تایید نیست و بسیار زیاد بوده و باعث ضعف شدید قوای بدن و اعضای رییسه می شود و اگر عوارض آن درجوانی و حال مشخص نگردد، در سنین بالاتر عوارض آن حتماً مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *